McDonald’s

We love it! Zeg nou zelf: wie houdt er nu niet van McDonald’s? Niet alleen de burgers zijn van goede kwaliteit, maar ook als werkgever heeft McDonald’s veel te bieden. Maar wat als je ineens – en het liefst nu – op zoek bent naar een extra bulk personeel? Juist, dan vraag je Vormgenoten om in heel korte tijd een wervingscampagne – voor zowel Eindhoven als Limburg – op te zetten, die ervoor zorgt dat er in no-time genoeg personeel kan worden aangenomen.

De uitdaging

Maar hoe zorg je ervoor dat McDonald’s op korte termijn 80 tot 100 man personeel in de leeftijd van 17 tot 23 jaar kan aannemen? Een uitdaging, maar niet onrealistisch dachten wij zo! Kortom, de perfecte uitdaging voor het reclamebureau van Vormgenoten. Een project dat we van begin tot eind hebben opgetuigd. Zowel online als offline.

Ontdek alles over reclamebureau

De oplossing

Hoe we dat hebben gedaan? We zijn gestart met het creëren van uitingen en hebben het uiteindelijke concept doorvertaald naar posters voor out of home-uitingen – abricampagne en reclamevakken in shopping area’s, parkings en bij hogescholen. Maar ook banners, raambelettering en social targeting. Het totale plaatje klopt. We kozen ervoor om zowel de Big Mac als de frietjes, McNuggets en de Quarter Pounder als uitgangspunt te nemen voor alle uitingen. Zeg je McDonald’s dan zeg je waarschijnlijk Big Mac. En wat doe je daarmee? Inderdaad: big stacks maken!

En het mooie is, doordat we zowel de offline als online uitingen meetbaar hebben gemaakt, weten we dat de campagnes hebben gewerkt. Al het work, work, work, work, work! Is niet voor niets geweest. Volgens McDonald’s waren er namelijk meer kwalitatieve sollicitanten dan ooit tevoren. Dat is nou de kracht van merkbeleving…

Neem contact op

Vraag om advies!

Heb je behoefte aan persoonlijk advies van één van onze specialisten? Of wil je meer informatie aanvragen over een van onze diensten? Neem dan contact met ons op!

 

Contact opnemen Ontmoet ons team