Merkactivatie: laat je inspireren

Bij merkactivatie (of brand activation) zorgt Vormgenoten ervoor dat jouw doelgroep aan je merk wordt verbonden door middel van een ijzersterke strategie, een fantastisch concept en het inzetten van de juiste middelen. Wij bieden een originele en effectieve manier om jouw merk onder de aandacht te brengen.

Wij gaan verder dan alleen het simpelweg bedenken van een merkactivatie campagne. Vormgenoten gaat voor het totaalplaatje; van conceptontwikkeling en ontwerp tot aan productie en montage (op locatie). Wat wij bedenken, kunnen we ook (waar)maken. Het is ons doel, onze missie om jouw merk een boost te geven zodat het aanzet tot activeren. En dat doen wij met een team van vakspecialisten, met allemaal een eigen discipline. Wij zijn Vormgenoten, altijd goed in vorm!

Wat is merkactivatie?

Simpel: merkactivatie is een ervaring, event of campagne die ervoor zorgt dat jouw doelgroep in contact komt met jouw merk. Let op: merkactivatie is niet hetzelfde als de merkstrategie van jouw merk of bedrijf. De merkstrategie bevat het doorlopende proces van branding. Bij merkactivatie of brand activation is er vaak één specifiek of uniek doel, of een combinatie van meerdere van onderstaande marketingdoelstellingen voorbeelden:

  • het vergroten van je naamsbekendheid
  • het beïnvloeden van het gedrag van je doelgroep
  • het positief beïnvloeden van je reputatie

Bij Vormgenoten hebben we al verschillende merkactivatie campagnes mogen ontwikkelen voor klanten: met succes! Wil jij dat jouw merk iets teweegbrengt bij jouw doelgroep en overweeg je een brand activation campagne? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Vraag een adviesgesprek aan
Merkactivatie Hartstichting

Zorg dat jouw merk een beleving wordt

Merkactivatie oftewel brand activation moet alle zintuigen prikkelen. Een ludieke stand op een event die opvalt of een shopper activation waar je interactief bezig bent. Het liefst iets dat blijft hangen bij de bezoekers. Nou dat moet wel lukken!

Bij brand activation is het de kunst om ervoor te zorgen dat de gecreëerde verwachting bij je doelgroep ook wordt gehaald – of liever nog: wordt overtroffen. Het succes van onze campagnes gaat hierin schuil. Nieuwsgierig hoe we dat bij Vormgenoten doen? Bekijk het succesverhaal van Senseo Gold en lees meer over hoe wij dit doen!

Beloftes uit je merkactivatie campagne waarmaken

Bij een merkactivatie campagne wordt er een bepaalde verwachting bij je doelgroep losgemaakt. Het is belangrijk om deze verwachting ook waar te maken. Bij Vormgenoten denken we óók mee met de manier waarop dit waargemaakt kan worden. We zijn goed in staat om zelfstandig te werken, maar vinden het belangrijk om met dit soort gevallen de afstemming met jou op te zoeken. Zo weten we zeker dat de beloftes uit de merkactivatie campagne waargemaakt kunnen worden en dat we samen een succesvolle campagne neerzetten.

Bekijk onze succesverhalen
Merkactivatie fieldmarketing SenseoGold

De kracht van brand activation

3 voorbeelden van brand activation door Vormgenoten

We hebben verschillende campagnes mogen verzorgen voor uiteenlopende merken. Om te illustreren dat creativiteit een belangrijke factor is binnen brand activation, laten we je wat voorbeelden zien om een beter beeld te krijgen van de kracht van merkactivatie én Vormgenoten.

Jupiler Solar Weekend festival

Vanuit Jupiler kwam de vraag om een leuke area te ontwerpen waar het échte Jupiler gevoel naar voren komt. In samenwerking met Ladyboyz.de mochten wij deze area verzorgen.

Wat is nu dat Jupiler gevoel? Of beter, welk gevoel wil je dat men krijgt bij Jupiler? ABInBev/Jupiler koos voor het concept waar Jupiler werd gekoppeld aan barbecueën en ‘stoere-mannen-dingen’: we mochten een barbecue-pit realiseren met evenwichtsbalk, waarbij bezoekers elkaar met levensgrote bieropeners probeerden van de balk af te krijgen.

Om de Jupiler merkactivatie compleet te maken, hebben we ook relaxplekken gemaakt en de area voorzien van een stoere bar en een silent disco in de avond. Een geslaagde brand activation campagne!

Lees het succesverhaal
Merkactivatie Jupiler BBQ Solar 2019 Photo By Max Kneefel 3

PSV kersttrui van EnergieDirect

Jaarlijks wordt door Energiedirect een actie opgezet waarmee een unieke PSV kersttrui gewonnen kan worden. De uitdaging bij zo’n jaarlijks event is om het elke keer weer spectaculairder en bijzonderder te maken. Gelukkig draaien we daar bij Vormgenoten onze handen niet voor om!

In samenwerking met onze partner Triple Double Marketing kozen we ervoor om een onwijs grote versie van de PSV kersttrui op te hangen, mídden in het centrum van Eindhoven. De trui was niet te missen, iedereen die in Eindhoven is geweest, heeft hem zien hangen. Daarmee werd interesse gewekt, waardoor bijzonder veel mensen hebben meegedaan aan de winactie van sponsor EnergieDirect. 

EnergieDirect heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Daarom hebben we na afloop van de actie de levensgrote trui van PSV geupcycled naar prachtige kerstornamenten: er zijn 1913 mini-truitjes gestanst uit het doek en feestelijk verpakt. Leuk weetje: 1913 was het oprichtingsjaar van PSV, dus ook hier hebben we nagedacht over een leuk haakje. 

Lees het succesverhaal
Het ophangen van de kersttrui vlag Energie Direct - PSV wordt vastgelegd op foto

Sla je Wereldbal op KLM Open

Tijdens het KLM Open toernooi werden mensen uitgedaagd om hun ‘Wereldbal’ te slaan voor de winactie: ‘Sla je Wereldbal en win een werelddeal’. In samenwerking met Triple Double Marketing hebben we een zeer unieke winactie mogen vormgeven.

Op een speciaal ontworpen green mochten bezoekers vanaf 20 meter een poging doen om een hole-in-one te slaan, om daarmee twee KLM vliegtickets naar Curaçao, Los Angeles, Kuala Lumpur, Mauritius of Valencia te winnen. Een bijzondere merkactivatie campagne, omdat de green in een waterbak van 120.000 liter lag en we een enorm decor hadden om te bekleden. Deze gigantische setting en de hoogwaardige hospitality tijdens het event maakten deze brand activation campagne tot een waanzinnige beleving.

Lees het succesverhaal

Betrokkenheid bij het hele proces van brand activation

Dat wij alles onder één dak hebben, zorgt ervoor dat wij betrokken zijn bij het hele proces van brand activation. Zo bewaken we het proces en de kwaliteit continu. De ontwerpers vertalen de doelstelling in een visueel concept. Met innovatieve designs creëren we vernieuwende merkactivatie concepten. Vormgenoten levert hoogwaardige producten en snelle service.

  • Concept / advies
  • Ontwerp / creatie
  • Productie / realisatie
  • Montage
Ontdek onze hele workflow

BELEEF DE SUCCESVERHALEN

Van strategisch vraagstuk tot uitvoering
Logo 538
Logo Samen voor Eindhoven
Logo Triple Double sportmarketing
Logo Young Perfect
Logo McDonalds
Logo KLM
Logo MegaWatt
Logo Hartstichting

Professioneel merkadvies nodig? Vraag Dirk!

Ik vertel jou graag over mijn werk. Ik deel mijn enthousiasme en creativiteit. En wat mij betreft geheel vrijblijvend. Kortom heb jij een strategische partner nodig die doeltreffende visuele concepten bedenkt? Concepten die iets teweegbrengen bij jouw doelgroep? Neem dan contact met mij op!

Contact opnemen Ontmoet ons team
Dirk Vormgenoten

Veelgestelde vragen

 
Werken jullie in hele land?

Vormgenoten is gevestigd in design stad Eindhoven. Van daar uit knallen wij graag de A2, A50 of A58 op om mensen  in het hele land jouw merk te laten beleven en een onvergetelijke ervaring achter te laten. Vanuit de Brainport Eindhoven laten we zelfs onze zuiderburen in België versteld staan van de gaafste activaties! Niets is ons te gek!


Produceren jullie zelf?

Bij Vormgenoten hebben wij alles onder één dak. Wat wij bedenken, kunnen wij ook realiseren. Wanneer onze creatievelingen een concept uitdenken, zorgen wij er ook voor dat het op hoge kwaliteit geproduceerd wordt. Het is zelfs zo dat wij de montage op locatie op ons nemen. Zo weten wij vanaf het eerste advies tot de montage en van ontwerp tot productie precies wat wij doen. Dit scheelt jouw als klant veel contact momenten met diverse partijen.


Hoe gaan jullie te werk?

Wij gaan nooit ‘zomaar’ aan het werk. Samen met jouw als klant gaan we in overleg en durven wij kritische vragen te stellen om jouw doel te bepalen. Zodoende zorgen we er samen voor dat jij jouw klant op de juiste manier bereikt wordt. Van daar uit gaan we aan de tekentafel zitten komen we met een vet concept. Daar waar gevraagd realiseer we dit concept in visuele objecten en monteren we het op locatie.


Ik heb zelf een ontwerp, kunnen jullie ook alleen produceren en monteren?

Wanneer je een bestand hebt dan kunnen wij deze voor je produceren en eventueel monteren. Door onze technische kennis van zowel ontwerp als productie kunnen wij van jouw een hoogwaardig visueel eindproduct maken. Bij ontvangst van het bestand controleren wij deze altijd om te controleren of deze aan onze kwaliteitsnorm voldoen, zoals in onze aanleverspecificaties vermeldt. Doordat wij met Europese materialen werken kunnen wij met hoge kwaliteit printen op onze eigen printers.


?

Goed
in vorm!

Dat zijn wij van Vormgenoten