Brainport Experience Box

Het Brainport partnerschap is een samenwerking van verschillende innovatieve bedrijven als High Tech Campus, PSV Eindhoven, Jumbo Supermarkten, ASML, Philips, VDL Group en Royal Swinkels Family Brewery. Zij hebben de handen ineengeslagen om er samen voor te zorgen een betere regio te worden. Er worden nieuwe initiatieven en campagnes gecreëerd rondom onderwerpen als het aantrekken van talent en vitaliteit.

Maar hoe breng je deze innovaties onder de aandacht? Hoe zorg je ervoor dat de initiatieven van Brainport ook bij het grote publiek bekend wordt? De vraag werd dan ook: ontwerp een unieke beleving voor genodigden van de PSV Brainport partners waar zij – op wedstrijddagen in het Philips Stadion – kennismaken met deze innovatieve technologieën die gemaakt zijn in de regio.

De uitdaging

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat supporters optimaal van de wedstrijd kunnen genieten en door middel van de nieuwste technologieën letterlijk alle informatie van de wedstrijd binnenkrijgen. Informatie die normaal alleen voor trainers en coaches beschikbaar is. Extra beleving. Dat is waar de Brainport Experience Box in de hoek van de west- en zuidtribune van het Philips Stadion in Eindhoven om draait. Met bovenstaande in ons achterhoofd houdend, gingen wij enthousiast aan de slag.

Ontdek alles over merkactivatie

De oplossing

Voor Vormgenoten was het meteen duidelijk hoe we dit gingen aanpakken. Het zou een cockpit worden. Een toffe unit die aan de buitenkant aanspreekt om in plaats te nemen en aan de binnenkant ruimte biedt om schermen of andere technologische hoogstandjes te borgen. Vanuit je eigen cockpit word je op de hoogte gebracht van alle statistieken.

Tijdens de wedstrijd maak je bijvoorbeeld kennis met de mogelijkheden van 5G-technologie. Op een scherm kun je onder meer gedetailleerde wedstrijdinformatie per speler opvragen, zoals het aantal gelopen kilometers of gegeven passes. Ook zie je wat spelers die dag hebben gegeten en wat hun energieverbruik is tijdens de wedstrijd. Een andere innovatie is dat ze met een 3D-bril in VR extra informatie rondom de wedstrijd kunnen bekijken. Naast het testen van de technologie en het hiermee kennis laten maken, dragen deze technologieën bij aan het verrijken van jouw kijkbeleving in het stadion.

Maar voordat het zo ver was heeft Vormgenoten een klantonderzoek en huisstijl bepaling gedaan. We dienden ons aan de richtlijnen binnen het Philips stadion en de merkidentiteiten van de Brainport partners te houden, maar toen we dit eenmaal hadden staan, kreeg het vorm. De ‘cockpit’ werd eerst uit karton samengesteld. Op die manier kreeg de klant een realistisch beeld van het idee. Na enthousiaste reacties werd er een model geproduceerd en samen met de stadion-autostoelen op locatie gebouwd. Inmiddels is de Brainport Experience Box klaar voor gebruik!

Neem contact op

Vraag om advies!

Heb je behoefte aan persoonlijk advies van één van onze specialisten? Of wil je meer informatie aanvragen over een van onze diensten? Neem dan contact met ons op!

 

Contact opnemen Ontmoet ons team